12 Şubat 2008 Salı

Mısır Unlu Ekmek


Aslında pazar sabahı için ekmek yapmaya karar vermiştim.Ama gelin görünki tüm tariflerde mayalamak için ayrılan zaman çok uzundu.Hatta asıl mısır ekmeği tarifi Mısır unu,tuz ve su'dan yapılmıştı.....
Mayalamadan daha doğrusu kek gibi pişirdim ben ..mısır unlu ekmeğimi :))

Malzemeler:
- 1 su bardağı mısır unu
- 1,5 su bardağı beyaz un
- 2 tane yumurta
- 1/2 su bardağı kaşar peyniri
- 1/2 su bardağı doğranmış taze kekik (ben kullanmadım)
- Kabartma tozu
- 1 su bardağı süt
- Tuz
- 125 gr. becel zeytinyağlı

Yapılışı:

Süt,yumurta ve yağı iyice çırpın.Elenmiş unu ve kabartma tozunu sıvı karışıma katın.Üzerine kaşar peynirini ekleyip tahta kaşıkla karıştırın.Daha sonra yağlı kağıt serili kek kalıbına (baton kalıp kullandım) boşaltın.Üzerini kaşığın tersi ile düzeltin.Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 40 dk. pişirin.Ilık olarak servis yapın, üzerine tereyağı veya krem peynir sürerek lezzetlendirin...

Afiyet olsun


8 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

pelincim çok lezzetli görünüyor.ellerine saglık canım
kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
kahvalti icin bir dilim alip kaciyorum:))


www.yenitadlar.blogcu.com

pelince dedi ki...

Ezgi teşekkür ederim..Benden'de sevgiler.

Yenitadlar teşekkür ederim.Siteni ziyaret edemedim.bir türlü açılmıyor???

Feyza Fidan dedi ki...

Aaaa Pelin bende yapim bu ekmektenn..O üzerine sürdüğün ne??? Tereyağı deme bayılırım şuracıkta :))))
Öpüyorum...

pelince dedi ki...

Feyza inan tereyağı:) benimki gibi tombiş başka ne sürer:))
Sevgiler

Yaren dedi ki...

Nefis görünüyor ekmek,misirli ekmek hic denemedim.Insal. haftaya artik bende yapcam.Ellerine saglik.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Pelincim mısır unu bulur bulmaz bu tarifi yapacağım. Balık yanında çok severiz biz ama yaptığım tüm mısır ekmekleri sert olur. İnşallah metroda bulurum.

pelince dedi ki...

Yaren teşekkürler...Seversin tadını umarım.....

Esra vallahi ben kek gibi pişirdim.Sen usulune uygun yapıyorsun,benimki öyle sert olmadı...Kahvaltılık kek gibi oldu:)
Bulursan Metro'dan ben senden bakarım nasıl yaptığına..Öpüyorum canım.