16 Ağustos 2008 Cumartesi

Kakaolu Un Helvası

Kakaolu Un Helvası

Bugün bende bu kakaolu un helvasını yaptım.Evi saran mis gibi un kokusu bu özel güne daha çok anlam kattı...İlk kez denememe rağmen lezzeti harika oldu.
Daha önce puding için nüanstan bu kalıplar almıştım, kalıplarla şekillendirip çocuklara size pasta yaptım dedim( bu kadar kandıramaca olsun artık)şekilli olunca en azından 2 kaşık yediler.Tarifi Çikolata Fabrikası kitabından aldım.



Komşulara'da un helvasını bu neşeli kalıplarla dağıttım...Bizim evdeki tatlı severlerden tam not aldı...

Beraat kandiliniz mübarek olsun.
Tüm dualarımız kabul görsün inşallah.

Malzemeler
- 1 su bardağı sıvıyağ
- 1,5 su bardağı un
- 2 su bardağı şeker
- 2,5 su bardağı su
- 50 gr çam fıstık
- 2 çorba kaşığı kakao

Hazırlanışı:

1- Su ile şekeri tencereye koyup kaynatın.Un ve sıvıyağı ağır ateşte kavurun.(yaklaşık 15 dakika)un hafif pembeleşince fıstıkları ilave edin.
2- Fıstıklar kızarınca ocaktan alın.1-2 dakika dinlendirin.Kakaoyu eleyerek ilave edin ve karıştırın.
3- Hazırladığınız şerbeti yavaşça karıştırarak ilave edin.Tekrar ocağa koyun,hafif ateşte birkaç dakika daha karıştırarak pişirin.
4- Sıcakken istediğiniz kalıplarla şekil vererek servis tabağına alın.

Afiyet olsun....

İlgili Linkler
İrmik Helvası


16 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Pelin'cim ellerine sağlık, Allah kabul etsin.. Senin de duaların kabul olsun, hayırlı kandiller..

gülizar dedi ki...

Siteme güzel misafirliğiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.Ayrıca kandilinizi kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.

Adsız dedi ki...

selam.çok güzel ve degişik olmuş helva.elinize saglık...hayırlı kandiller dilerim.
http://hunerlieller.net

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

PELİNciğim hayrlı kandiller canım,nur'u üzerine olsun cnm
sayısal kurabiyelere bayıldım :)
svglrrrrr

Adsız dedi ki...

Beyaz bir gül gönderiyorum size
Yaprağında iman dalında sevgi
Kokusunda Muhammed var
Haneniz kalbiniz nurla dolsun
Kandiliniz mübarek olsun

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Kandilin mübarek olsun... Dualarımızın kabul olması dileğiyle...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

pelin'cim ne kadar güzel bir helva ikramı boşuna dememişler ev alma komşu al diye çok şanslılar çok eline sağlık,allah tüm dualarını kabul etsin sevdiklerinden ayırmasın kandilin mübarek olsun sevgiler

Cocukla Cocuk dedi ki...

Kandiliniz mübarek olsun. Helva değişik olmuş, ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Bu gunun feyzi uzerinize,rahmeti gecmisinize,bereketi evinize,
nuru ahiretinize,sicakligi yuvaniza dolsun.
Berat kandiliniz kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

Hayırlı kandiller Pelin'cim..eline sağlık..

sevimin sayfasi dedi ki...

Bugün ellerini semaya gönlünü Mevlaya aç, bugün günahlardan olabildiğince kaç, bugün en gizli incilerini onun için saç çünkü bugün kandil, kandilin mübarek olsun.

sevimin sayfasi

Official Editor dedi ki...

kandiliniz mübarek olsn :)

kakaolusunun yapıldığını hiç bilmiyordum, eline sağlk :D

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hayırlı kandiller canım sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hayirli kandiller canim.

Ebruli dedi ki...

Sen yaparsın da kötü mü olur? Kesin mükemmel olmuştur. Ellerine sağlık...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

pelin çocuklarına sevdirme yöntemlerine bayıldım.benim de 2 yaşında bir canavarım var.bir takla atmadağımız kalıyor onlar için