8 Haziran 2009 Pazartesi

Çikolata Soslu Mozaik Pasta

Çikolata Soslu Mozaik Pasta

Her evde sıkça yapılan bir tatlıdır.Hem yapılışı çok kolay hem de hazırlanışı.Bu şekilde sunumu da bence oldukça hoş oldu.
Kutlamalar için mutlaka aklınızın bir köşesinde olsun .Denemek isteyenler için tarifim;

Malzemeler
10 Kişilik

- 350 gr. petibör bisküvi(2 paket)
- 100 gr tereyağı veya margarin
- 3 yemek kaşığı kakao
- 1,5 çay bardağı toz şeker
- 1,5 çay bardağı süt

Çikolata Sos İçin:
- 1 çay bardağı sıvı krema
- 150 gr. bitter çikolata

Süslemek için:
- Antep fıstığı

Hazırlanışı:
1- Margarini tencereye koyup eritip,ocağın altını kapatın.İçine tozşekeri,kakao'yu,sütü koyup iyice karıştırın.
2- Diğer taraftan petibör bisküvileri elinizle küçük parçalara bölüp tencerenin içindeki sıvı karışıma ekleyin.
3- Karışımı bisküvilere iyice yedirin.(bisküvileri çok ezmeden bu işlemi yapın)
4- Bu karışımı strech film serili kelepçeli bir kalıba boşaltın.(16 cm'lik kalıp kullandım.)
5- Bir kaşığın arkasıyla karışımı iyice bastırıp,üzerini düzleştirin.Buzlukta 2 saat bekletin.
6- Üzerinin çikolata sosu için ; kremayı tencereye koyun kaynama noktasına gelince ocağın altını kapatın.İçine bitter çikolatayı ekleyip iyice karıştırın.
7- Sos kıvamını bulunca buzluktaki mozaik pastasını ters çevirip servis tabağına alın.Üzerine çikolata sosunu dökün.
8- Çikolata sosun üzerine iri dövülmüş antep fıstığı serpin ve buzdolabında 1 saat soğuttuktan sonra servisini yapın.

Çikolata Soslu Mozaik Pasta

Afiyet Olsun.

Pelin'ce: Mozaik pastanın içine isterseniz ceviz,fındık veya antep fıstığı ekleyerek malzemesini zenginleştirebilirsiniz.Ölçüler iki kat arttılırsa daha büyük boy bir pasta elde edilebilir.


53 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pelinim ne yaptın sen ya,gece gece.
Bu nasıl harika bir görüntüdür böyle!

Ellerine sağlıkk:)

fatosun mutfagından... dedi ki...

pelincim harika görünüyor..enfes..ellerine sağlık:))

e.esma.albayrak dedi ki...

fıstıklar çikolata sosuna negüzel yakışmış..
(gerçekten çok kolay bir tatlı yapımıda kolay)

Saliha dedi ki...

pelincim gercekten sunum klasıgın dısında cok şık..bence çaya,günlere çok yakışır:)ellerıne saglık..
sevgılerımle..

reyyan dedi ki...

Selam pelin'cim harika olmuş sunum harika görüntü harika herşey muhteşem.Ben iki dilim alayım:=)
SEVGİLER CANIM...

reyyan dedi ki...

Bende yaparsam mutlaka bu şekilde deneyeceğim çikolata sosunu döktükten sonra buzdolabında bekletmemiz mi lazım? buzluğa koymaya gerek varmı artık?
Buzluğa koyarsak iyce buz olur değilmi?
Daha önce Hiç bu şekilde yapmamıştım üçgen gibi şekil vermiştim:=)

Unknown dedi ki...

Pelinciğim ellerine sağlık canım val
la o kadar uzun zaman olduki yapmaya
lı aklıma düşürdün.Öpüyorum canım...

Narince dedi ki...

Ben de böyle çikolata soslu yapsam diyordum, tam ölçüler sende, işim kolay artık. Süper süper!

pelince dedi ki...

Papatyam sağol :)

Fatoşcum sen nasılsın,bbeiş nasıl??

Esma teşekkürler..

Saliha aynen katılıyorum,teşekkürler..

Reyyan hemen ikram ediyorum :)çok sağol..

pelince dedi ki...

Reyyan çikolata sosunu döktükten sonra buzdolabında soğutuyorsun.Buzlukta dediğin gibi olur. :))

Deryacım teşekkürler..

Necla çok sağol :)

FİLİZ'CE dedi ki...

görüntü muhteşem,ellerine sağlık..bezelyeninde renginin güzelliğine bayıldım,tam bir yaz yemeği olmuş..
senin kadar ustalaşsam daha bişey istemem..sevgiler cnm..

SMİLENA dedi ki...

pelincim ağzım sulandı.sunumu harika.kesinlikle denenecek.harika görünüyor.yaş pasta gibi duruyor.
güzel bir hafta diliyorum.ayrıca güzel dileklerin için de teşekkürler..

Nilüfer dedi ki...

PELİNCİĞİM, ÇOK GÜZEL OLMUŞ, CANIM ELLERİNE SAĞLIK, KIZ KARDEŞİM ÇOK SEVER, BU HALİYLE HİÇ DENEMEDİM, EN KISA ZAMANDA KIZ KARDEŞİME BU PASTADAN SÜRPRİZ YAPAYIM...
SEVGİLER..

Moonish (moonsun) dedi ki...

Pelincim, ellerine saglik, nefis gorunuyor :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayharikasın pelinciğimmmmm...
Ben bunu hiç kalıpta yapmamıştım süper bir fikir ellerine sağlık pasta şahane

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Pelin'cim ekrana yapıştım inan, enfes bir manzara inan.. Ellerine kollarına sağlık canım, süper.. Kutlamalar için uygun demişsin ya, bu pastanın kendisi bir kutlama sebebi bence :) Sevgiler canım..

Betül KAVAL dedi ki...

mmm nefis gözüküyor canım bu kadar basit bir pastayı muhteşeme dönüştürmüşsün. ellerine sağlık.

sevgiler

gülizar dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK PELİN'CİĞİM SÜPER ÖTESİ OLMUŞ PASTA,VALLAHİ SABAH SABAH GÖRÜNCE BİR ANDA UYKUM AÇILDI :)) GERÇEKTEN HARİKA GÖRÜNÜYOR.

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

görüntü muhteşem olmuş ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim sevgilerimle

pelince dedi ki...

Filizcim kolay tatlılar yapıyorum sürekli :))Çok sağol..

Semracım sağol.

Moonsun teşekkürler.

pembe tatlar baton kalıpta da çok güzel durur bence...

Betülcüm süsledim evet :))

Gülizar teşekkür ediyorum.

Fikriye umarım beğenirsin...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gerçektende sunumu çok hoş olmuş :))
Ellerine sağlık Pelin'ciğim. Yutkunup gidiyorum :))

Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bu çok görkemli bir mozaik pelinciğim.
hayat bulmuş ellerinde adeta :)
süppersin canım..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Tabii ya neden olmasin illa da dikdörtgen olacak degil ya! vallahi ben cok begendim.Yapsam diyorum...evet evet bir biskuvitim yok...onu tedarik ederim ben simdi,iyiki yayinlamissin.Ellerine saglik Pelincim....

Flame dedi ki...

Nefiss olmuş Pelincim. Bende kelepçeli kalıpla deneyeceğim hemen :) Eline sağlık..

Cocukla Cocuk dedi ki...

Muhteşem görünüyor Pelin Cim. çikolata sos fıstıklar süper fikir

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

pelin abla çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık yarın akşam yemeğe davetliyiz oraya giderken yapmayı düşünüyorum. çok şıkta duruyor.
sevgilerimle,

Banu dedi ki...

Pelin, mozaik pastan harika otesi olmus gercekten .Bende hep boyle yapmayi dusunuyorum yani piramit degilde yuvarlak olarak.Sen dusuncemi hayata gecirmissin ve cok iyi etmissin.Hele o uzerinde fistiklarla offff dusunemiyorum valla...

İlker Ergin dedi ki...

Ayyy Pelin'cim bu ne böyle.Harika olmuş canım.ellerine sağlık.sen böyle bol kalorili tatlılar yap,sonra Gloria ile bağlantı kur.Diyet ne oldu şekerim:))
Çok öpüyorum şekerim...Sevgiler...

Esin dedi ki...

Pelincim döktürmüşssün gene canım.ellerine sağlık,perşembe annemin günü var bu tarifi mutlaka yapıcam.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

İnsan becerikli olmaya görsün işte böyle en basit denilen pastayı bile şahane yapmışsın.ellerine sağlık, çok beğendim valla hiç yapmadım ama sanırım bu görüntü beni tavladı

Beyza dedi ki...

Pelincim,
ben hiç denemedim bu pastayı yakında zamanda da denemesem iyi olacak :) Pasta belli ki nefis olmuş. Ellerine sağlık. Ben de olabildiğince masum bir kaçamak yaptım bugün :)
Öpüyorum çok

Unknown dedi ki...

pelincim bayılırım mozaik pastaya ama senin sunumun bir harika ne denirki ellerine sağlık canım sevgiler

pelin dedi ki...

canım ellrine sağlık. bu akşam hemen deneyeceğim.

Doyumluk.... dedi ki...

Görüntü dayanılmaz...eline sağlık.

afacanvelet dedi ki...

mükemmel görnüyor.ellerinize sağlık.

SOFRAM dedi ki...

Pelin'ciğim mozaik pasta bu haliyle muhteşem olmuş inan, bayıldım, ellerine sağlık canım, bu şekilde mutlaka deneyeceğim, afiyet şeker olsun canım.
Sevgilerimle...

Zehra Gürgen dedi ki...

Hep piramit şeklinde yapılır, bu hali daha güzel bence. Ellerine sağlık Pelin'cim senin yaptığın şekli ile deneyeceğim.

sevgiler

Adsız dedi ki...

DENEDİM MOZAİK PASTANIZI HARİKA OLDU YA BEN MOZAİK PASTAYI PUDİNGLE YAPARDIM BU DAHA GÜZEL OLDU ELELRİNİZE SAĞLIK SİTENİZ ÇOK GÜZEL BİR ÇOK TARİFİNİZİ DENEDİM

pelince dedi ki...

Adsız arkadaşım deneyip beğenmenize çok memnun oldum.Çok teşekkürler...Ziyarete yine beklerim..

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

offfff ki ne offff :) en sevdiğim pastadır kendileri :)))
ellerine sağlık. çok şık bir görüntü olmuş

akasyakokusu dedi ki...

ÇOKK ÇOK GÜZELL GÖRÜNÜYOR CANIM YAAA.
TANE TANE OLMUŞ BİSKÜİLER İÇİNDEE..
PASTA GİBİ DİLİMLİ HALİ NEFİS GÖRÜNÜYOR..
HADİ BANA BİR DİLİM VER N'OLUR..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çengelköy erbabın mozaik pastasına benzemiş nefis duruyor ellerinize sağlık!

HiLaL dedi ki...

pastayi denedim tadi ve goruntusu gercekten harika sitenizin sessiz takipcilerinden biriyim tarif icin tessekurler sydneyden selamlar

pelince dedi ki...

Hilal beğenmene çok memnun oldum,çok zarifsin... afiyet olsun ;)

Sibel dedi ki...

Merhabalar Pelin Hanım;
Şuan moziak pasta tarifinizi denemekteyim. 1 paket petibörü koydum ama 2.paketi alamayacak gibi çünkü koyduğum bütün petibörler tamamen sosu çekti, 2.pakete bişey kalmadı. Sizce gene de eklemelimiyim yoksa yeterli midir 1 paket? Cevabınızı bekliyorum dört gözle.
Sevgilerimle...

pelince dedi ki...

Sibel Merhaba

Öncelikle blogla çok sık ilgelenemediğim için hızlı bir cevap veremedim,bunun için özür dilerim.

Ben 2 paket kullanıyorum.Çok büyük parçalamıyorum bisküvileri.Aslında sos yeterli geliyor.Elinle hafif karıştır,karıştırdıkça daha çok emiyor.Hafifçe bisküviler eziliyor,herhangi bir sorun olmaz.İnşallah lezzetini beğenmişsindir.

Sevgiler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Pelinnnnnnnnnnnnnn bumuydu bumuydu ogün yediğimiz söle bana:)Yapıcam bu hafta:)

Unknown dedi ki...

Buna bayildim...ellerine saglik..

Unknown dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize sağlık, harika görünüyor gerçekten tadının da güzel olduğuna eminim. Ben de tarifinizi en kısa zamanda deneyip sitemde yayınlamak isterim eğer izniniz olursa? Teşekkürler
Sevgiler
Eda.

İKİ MELEK dedi ki...

mozaik pasta tarifi arıyordum molla google ' a sordum karşıma sen çıktın. tarifi aldım. ellerine sağlık ilk misafire denenecek.:)

Adsız dedi ki...

Tarifinizi denedim süper oldu çok pratik ve lezzetli ellerinize sağlık

Cilt bakımı dedi ki...

Bu hafta deniycem. Süper gözüküyo

Adsız dedi ki...

ilk kez denedim herkes çok beğendi . Denemeyenlere tavsiye ederim çok güzel oluyor.